nasz profil facebook
baner.png

LICEUM SPORTOWE:

| piłka siatkowa dziewcząt
| pływanie
| koszykówka chłopców
| lekka atletyka

baner.png - kopiuj

SZKOŁA
PODSTAWOWA NR 33
z Oddziałami Sportowymi

previous arrow
next arrow

  WYTYCZNE DOTYCZĄCE ORGANIZOWANIA I PRZEPROWADZANIA W 2020 EGZAMINÓWdrawing pin 147814 960 720drawing pin 147814 960 720

 

adobe 24943 1280       Wytyczne dotyczące organizowania i przeprowadzania egzaminów w 2020 roku

adobe 24943 1280   O czym należy pamiętać podczas egzaminu?

adobe 24943 1280   Informacja Dyrektora Centralne Komisji Egzaminacyjnej z 15-go maja 2020r. na temat wytycznych dotyczących przeprowadzania egzaminów zewnętrznych w 2020 roku.

 

UWAGA! Pliki w formacie .pdf. Kliknij tutaj, aby pobrać program Adobe(r) Acrobat Reader DC.

Europejskie standardy zarządzania szkołami - model hiszpański a model polski.

W realizacji projektu uczestniczył dyrektor Zespołu Szkół Sportowych

im. Polskich Olimpijczyków w Dąbrowie Górniczej mgr Andrzej Latosik.

hiszpania1j

Gmina Dąbrowa Górnicza w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki oraz priorytetu „Wysoka jakość systemu oświaty” zrealizowała 8 miesięczny projekt pod nazwą Europejskie standardy zarządzania szkołami - model hiszpański a model polski.

Organizacją przyjmującą wysłanej kadry kierowniczej i przedstawicieli urzędu miejskiego w Dąbrowie Górniczej było euroMind czyli prężnie rozwijająca się andaluzyjska firma konsultingowo-edukacyjna posiadająca siedzię w mieście Úbeda w prowincji Jaén.

EuroMind promuje i organizuje projekty wymian i staży. Jest organizatorem kursów językowych i warsztatów na temat kultury, stylu życia i obyczajów w krajach Unii Europejskiej, jak również warsztatów na temat umiejętnego poszukiwania pracy w EU. Firma prowadzi również kursy i organizuje praktyki w ramach europejskich programów edukacyjnych, takich jak: Erasmus, Grundtvig, Leonardo da Vinci oraz Młodzież w Działaniu.

Pracownicy organizacji aktywnie współpracują ze szkołami zawodowymi na terenie całej Andaluzji, takim jak los Salesianos, Safa – NuestraSeñora de los Reyes, czy Insitutito del Valle w Jaén, które dysponują bardzo nowoczesnymi ośrodkami szkoleniowymi w dziedzinach takich jak mechanika samochodowa, mechatronika, informatyka, automatyka, robotyka, elektronika, zarządzanie przedsiębiorstwem. EuroMind wspólnie z nimi przygotowuje projekty mobilności dla swoich uczniów przyuczających się do zawodu, jak również kadry nauczycielskiej. Ponadto firma euroMind posiada bogatą sieć firm partnerskich. Profil firmy, interesująca oferta oraz bogate doświadczenie spowodowało nawiązanie współpracy pomiędzy euroMind a Gminą Dąbrowa Górnicza.

Realizacja celów i strategia projektu.

Wyjazd do Hiszpanii pokazał jak funkcjonuje system edukacji w tym kraju. Jest to kraj wiodący w Europie pod względem jakości kształcenia zawodowego, o interesującym podejściu do zarządzania oświatą oraz jej finansami. Reforma, jaką obecnie przechodzi polski system edukacji w Hiszpanii został przeprowadzona kilka lat temu. Nasza grupa projektowa przedstawiła także rozwiązania które, funkcjonują już w polskiej oświacie a Hiszpanie dopiero myślą o ich wprowadzeniu.

hiszpania2j

Jednym z celów dotyczących wspierania kształcenia i doskonalenia zawodowego osób zarządzających instytucjami edukacyjnymi (cel ten jest priorytetem) został zrealizowany poprzez udział w projekcie kadry kierowniczej dąbrowskich szkół. Tym samym umożliwił on zapoznanie dyrektorów szkół z tamtejszym systemem edukacji a przedstawicielom Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej pozwolił zaznajomić się z zasadami współpracy pomiędzy organem prowadzącym a hiszpańskimi szkołami. Przedstawiciele Urzędu miejskiego poznali tryb finansowania placówek oświatowych oraz z możliwościami doskonalenia zawodowego hiszpańskich dyrektorów i nauczycieli.

hiszpania3j

W ten sposób zrealizowano cel jakim jest promowanie zdobywania kompetencji kluczowych w ramach kształcenia ustawicznego.

Kolejnym zrealizowanym celem projektu było zogniskowanie uwagi uczestników się na konkretnych inicjatywach promujących dalszy rozwój szkół, oraz wdrażanie wspólnych narzędzi na rzecz kształcenia na każdym etapie edukacyjnym oraz szkolenia zawodowego. W ramach tych działań badano transfer osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym-ECVET, który ma służyć wzmocnieniu wzajemnego uczenia się, współpracy, zaufania, zwiększaniu mobilności i umiejętności dzielenia się doświadczeniami w oświacie.

W ramach realizacji stażu/ szkolenia uczestnicy zwracali szczególną uwagę na następujące obszary działań:

  • zaangażowanie stron w procesie dostosowania kształcenia ogólnego oraz szkolenia zawodowego z uwzględnieniem przejścia na system oparty na efektach uczenia się i kompetencjach;
  • testowanie i wdrażanie metod i systemów umożliwiających określanie aktualnych potrzeb związanych z umiejętnościami w systemie kształcenia;
  • testowanie i wdrażanie w praktyce innowacyjnych metod radzenia sobie z problemem przedwczesnego kończenia nauki;
  • podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego oraz zdobycie podstawowych umiejętności komunikacyjnych z języka hiszpańskiego;
  • kontakt z językiem obcym w praktyce (rozmowy, dyskusje), konieczność czytania i tłumaczenia materiałów anglojęzycznych, a także porozumiewanie się w języku hiszpańskim na poziomie podstawowym;
  • samodzielne wyszukiwanie informacji dotyczących europejskiego rynku edukacyjnego, zachęcanie do uczestnictwa w kolejnych międzynarodowych projektach oraz innych obcojęzycznych formach doskonalenia zawodowego.

hiszpania4j

Wyżej wymienione cele zostały zrealizowane miedzy innymi w czasie 11 dniowej wizyty studyjnej w Hiszpanii, gdzie 6 dni przeznaczono na wizytację 3 typów szkół (Sevilla Nuestra Seniora de los Reyes-SAFA1,Colegio SafaPatronato Vereda-SAFA2,Blanca Paloma-SAFA3).

hiszpania5j

Pozostałe dni wykorzystano w następujący sposób:

  • 1 dzień - pobyt w EscuelaTecnica Superior de Ingeneria i poznanie zasad jej funkcjonowania,
  • 1 dzień - wykłady dotyczące hiszpańskiego i polskiego systemu edukacji,
  • 1 dzień - realizacja programu kulturalnego,
  • 2 dni obejmowały dojazd i powrót z mobilności, oraz czas na podsumowanie oraz ewaluację wizyty studyjnej.

hiszpania6j

Dzięki jedenastodniowemu pobytowi uczestnicy dokładnie poznali system edukacji w Hiszpanii a poczynione obserwacje i analizy zostały odniesione do własnej sytuacji zawodowej. Hiszpania na skutek intensywnej migracji obcokrajowców stała się krajem wielokulturowym, w którym narodziła się nowa jakość będąca wynikiem różnorodności.

hiszpania7j

W wielokulturowym społeczeństwie hiszpańskim nastąpiła dynamiczna wymiana idei, wpływ kultur i zwyczajów, które zaowocowały innym spojrzeniem, nowym podejściem i rozwiązaniami pojawiających się problemów edukacyjnych. Możliwość poznania kultury Hiszpanii, języka oraz hiszpańskiego systemu oświatowych stało się powodem podniesienia kwalifikacji i rozwijania kompetencji językowych grupy uczestniczącej w projekcie.

hiszpania9j

Na tymczasowym etapie realizacji projektu grupa zajmuje się upowszechnianiem rezultatów projektu i programu. Informacje zostaną udostępnione na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. W przygotowaniu znajduje się biuletyn informacyjny zawierający informacje dotyczące przebiegu wizyty studyjnej oraz realizacji celów jak również perspektyw rozwoju dalszej współpracy pomiędzy regionami. W trakcie realizacji są spotkania z nauczycielami, uczniami i ich rodzicami, przygotowywany jest program konferencji dla dyrektorów szkół i władz lokalnych.

Muzeum Sportu

web admin włącz 16 grudzień 2012.

Dyrekcja Zespołu Szkół Sportowych im. Polskich Olimpijczyków w Dąbrowie Górniczej w związku z otwarciem „Muzeum Sportu” serdecznie zaprasza uczniów klas VI szkół podstawowych i klas III gimnazjów na lekcje muzealne (w każdy wtorek i środę), związane z dziejami sportu w naszym mieście i regionie.

Prosimy szkoły o zgłaszanie chęci udziału w lekcjach muzealnych w sekretariacie (tel. 32 2626 69 68) oraz ustalenie dogodnego dla siebie terminu.

I. Założenia ogólne

Głównym celem Muzeum Sportu w Dąbrowie Górniczej jest oddanie pamięci i czci tym wszystkim, którzy reprezentowali i rozsławiali nasz region na arenach świata, aby ich osiągnięcia i sukcesy nie zostały zapomniane. Muzeum gromadzi eksponaty związane z historią sportu w naszym mieście i regionie upowszechniając w ten sposób podstawowe wartości obywatelskie, kształtuje wrażliwość poznawczą i estetyczną. Odtworzenie historii dąbrowskiego sportu ma także znaczenie wychowawcze – osiągnięcia i porażki niosą pozytywne emocje, integrują środowisko i rozwijają zainteresowania młodego pokolenia oraz popularyzują nasze miasto.

II. Cele

Muzeum Sportu realizuje swoje cele poprzez:
– gromadzenie i przechowywanie zbiorów związanych z działalnością sportową na terenie naszego miasta i regionu,
– inwentaryzowanie i katalogowanie zgromadzonych muzealiów,
– urządzanie wystaw stałych i czasowych,
– prowadzenie działalności edukacyjnej (lekcje muzealne) i kulturalno – oświatowej,
– zapewnienie właściwych warunków zwiedzania i korzystania ze zbiorów,
– udostępnianie zbiorów dla celów naukowych i badawczych.

III. Zasoby muzeum

W zasobach Muzeum znajdują się eksponaty w postaci pucharów, trofeów, kronik, medali, dyplomów, fotografii, dokumentów archiwalnych (drukowanych i rękopisów) związanych z wydarzeniami sportowymi w latach 1909 – do czasów obecnych.
Zgromadzone zbiory upamiętniają wiele wydarzeń sportowych i sportowców, którzy indywidualnie i drużynowo osiągnęli wiele sukcesów na szczeblu miasta, regionu, kraju, Europy i świata. Związane są przede wszystkim z takimi dyscyplinami i jak:
– piłka nożna (KS „Zagłębianka, TS „Dąbrowa”, RKS „Zagłębie”),
– zapasy (olimpijczyk pochodzący z Dąbrowy Górniczej Tadeusz Godyń),
– szermierka (olimpijczyk pochodzący z Dąbrowy Górniczej Jerzy Janikowski),
– boks,
– triathlon,
– kick - boxing (7- krotny Mistrz Świata Cezary Podraza).

LEKCJE MUZEALNE

Muzeum Sportu zaprasza na lekcje muzealne uczniów dąbrowskich szkół. Zajęcia będą uzupełnieniem programu nauczania, pozwolą młodzieży rozwinąć i pogłębić zainteresowanie sportem, ideami olimpijskimi oraz historią miasta i regionu.
Podstawowym celem zajęć prowadzonych w muzeum jest odejście od systemu klasowo – lekcyjnego, co sprzyja aktywnemu przyswajaniu nowych treści. Lekcja muzealna jest zaplanowana tak, aby była zgodna z planem dydaktyczno-wychowawczym oraz podstawą programową kształcenia ogólnego. Dzięki uczestnictwu uczniów szkoła realizuje trzy cele: poznawczy, kształcący i wychowawczy. Celem poznawczym jest samo zapoznanie się z ekspozycją muzealną poświęconą historią sportu na terenie Dąbrowy Górniczej. Cel kształcący polega na wyrabianiu u uczniów umiejętności korzystania z nowego źródła wiedzy, jakim jest ekspozycja. Łączy się to również z wykazaniem, że wszelkie zabytki kultury, pozostałości działalności człowieka stanowią cenne źródła historyczne. W czasie lekcji muzealnej bardziej niż w wielu innych okolicznościach można rozwijać u uczniów umiejętność kojarzenia znanych faktów z nowo poznanymi elementami, pozwalającymi rozszerzyć ich dotychczasową wiedzę. Podstawowym celem wychowawczym jest zamierzenie, aby wizyta w muzeum skutecznie przyczyniła się do kształtowania odpowiednich postaw i właściwego stosunku do zabytków kultury i historii.
Oferowane przez Muzeum Sportu lekcje muzealne zmierzają do propagowania idei sportu, historii miasta i regionu, uświadomienia młodzieży, że dąbrowski sport ma długą i bogatą tradycję, a także znaczny wkład w rozwój wielu dyscyplin. To także jeden ze sposobów, żeby zachęcić uczniów do aktywności fizycznej - sport od zawsze był jedną z największych pasji świata, pozwala rozwijać nie tylko ciało i umysł, ale także kształtuje osobowość człowieka. Zajęcia muzealne mogą ponadto przyczynić się do rozbudzenia zainteresowań kulturalnych i poznawczych oraz stać się bodźcem do częstych kontaktów z muzeum, jak również pobudzić uczucia związku ze swoim regionem.

Nasi przyjaciele

 


     SD-N     logocesir      logo dg     logoawf

    

logo wopr     

logo mks basket

   

SOS Y LOGO PION FULL JPG

MAPA 26 znakinapis      LogoPZKosz 1   AF URSA RGB POS LOGO MALE

 

AKTUALNOŚCI

KONTAKT

ul. Chopina 34
41-300 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 262 69 68

Sekretariat główny szkoły:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript./Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekretariat uczniowski:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript./Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zamówienia publiczne:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript./Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Biuletyn informacji publicznej:

LOKALIZACJA

Copyright © 2012-2024 Zespół Szkół Sportowych im. Polskich Olimpijczyków. Wszelkie prawa zastrzeżone.

zssdg.edu.pl website ver. 4.0

zalecamy przeglądanie serwisu w rozdzielczości ekranowej nie mniejszej niż 1280 x 1024 pikseli

projekt i wykonanie: creatigo.pl | nadzór merytoryczny: Sylwia Czarnik | strona korzysta z cookies

powered by: helix ultimate framework | icons by: flaticon.com | mat. foto: własne, freepik.com pixabay.com