DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCIdrawing pin 147814 960 720drawing pin 147814 960 720

 

Wstęp do deklaracji


Zespół Szkół Sportowych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://zssdg.edu.pl
Data publikacji strony internetowej: 2009-10-10
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12-07

Status pod względem zgodności z ustawą


Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
  • dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi część plików nie jest dostępnych cyfrowo.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny oraz badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: https://validator.utilitia.pl/

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

 

Dostosowania zastosowane na stronie www:


  • podwyższony kontrast;
  • możliwość zmiany wielkości liter na stronie;
  • możliwość zmiany czcionki na czcionkę ułatwiającą czytanie dyslektykom;
  • możliwość zmiany odstępów między tekstami;
  • odczytywanie tekstów zamieszczonych na stronie;
  • podkreślenie oraz podświetlenie linków;
  • możliwość odwrócenia kolorów;
  • nawigacja klawiaturą.
 

Pomoc w nawigacji


W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z nawigacją zalecamy wybranie przycisku “skróty klawiszowe”. Serwis jest dostosowany do obsługi zarówno myszką, jak i samą klawiaturą, za pomocą klawiszy:

  • TAB - przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia
  • SHIFT + TAB - przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia
  • ENTER -  zatwierdzenie akcji
  • ↓↑ - przewijanie strony
  • PgUP - przewijanie strony w górę
  • PgDn - przewijanie strony w dół
  • Ctrl + Home - Przejdź na początek strony
  • Ctrl + End - Przejdź na koniec strony
  • PgDn +  spacja - Przewiń o jeden ekran w dół
  • PgDn +  shift + spacja - Przewiń o jeden ekran w górę
  • Ctrl + + Powiększ
  • Ctrl + - Pomiejsz
  • Ctrl + 0 - Rozmiar pierwotny

Informacje zwrotne i dane kontaktowe


Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Agnieszka Goc e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub skontaktować się z sekretariatem szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..  Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 262 69 68 wew. 49. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

 

Procedura wnioskowo-skargowa:


  • Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej  lub jakiegoś jej elementu.
  • Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
  • Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądaniei oraz sposób kontaktu.
  • Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
  • Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
  • Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
  • Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Zespołu Szkół Sportowych im. Polskich Olimpijczyków w Dąbrowie Góniczej
  • Adres: ul. Chopina 34 41-300 Dąbrowa Górnicza
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: +48 32 2626968

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

 

Dostępność architektoniczna


  • Do wejścia głównego prowadzi podjazd.
  • Korytarze w budynku są przestronne, schody na klatkach schodowych wyposażone są w poręcze. 
  • W holu głównym  znajduje się obniżona lada dla osób na wózkach inwalidzkich lub o niskim wzroście. 
  • Na parterze znajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych. 
  • Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W szkole, po wcześniejszym uzgodnieniu, istnieje możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.